Visul

Se făcea că era seară și Vezuvia venea acasă cu taxiul-limuzină.

Îi place să stea confortabil în spate, pe bancheta de piele și să fumeze, în timp ce șoferul o privește admirativ prin oglinda retrovizoare. Vezuvia se joacă gânditoare cu colierul ei de perle. Este prima oară când îl văd la gâtul ei.

La un moment dat își amintește și mă sună: ” Ce faci Greg, pui? Vin spre casă, vrei să cumpăr ceva? … Cum?… Ești cu părintele Calahan și cu doctorul Morgan și jucați o canastă?… Bine pui, iau ceva să vă pregătesc niște sendvișuri… și cafea…. sigur…. țigări mai ai? Aha, ouă pentru micul dejun… și aftershave că ți s-a terminat. Pot să-mi iau și eu o cremă de față? ….. Dragule, nu fii porcos, te aude părintele…Sigur, nu cheltuiesc mult, doar mă știi…. mulțumesc, pui! Ajung imediat!” și îi ordonă șoferului să oprească la hypermarket.

Acesta parchează mașina și intră cu Vezuvia la cumpărături. Este foarte amabil, o urmează pe la toate raioanele împingând căruciorul. Apoi o ajută cu sacoșele până la mașină, îi deschide amabil portiera și o conduce spre casă. În timpul mersului, Vezuvia verifică lista de cumpărături, jucându-se cu colierul de perle. În vis, încerc să-mi amintesc de când poartă ea colierul ăsta. Degetele ei fine pe bobițele de perle arată foarte senzual.

Vezuvia ajunge acasă. Șoferul o ajută cu sacoșele până la scară și primește un bacșiș generos. Vezuvia intră în apartament. Ne găsește în bucătărie jucând canastă. O salutăm pe rând: doctorul Morgan, părintele Calahan și apoi eu care doresc să o ajut la descărcat sacoșele. ” Nu, Greg, lasă, mă descurc singură… continuați jocul, fac acum sendvișuri și cafea.” Zâmbește.

Aprinde ochiul aragazului și pune apa la fiert. Trage cu ochiul la cărțile mele. Apoi, grijulie, schimbă scrumiera plină de mucuri. Părintele Calahan tocmai stingea țigara și mucul aprins se rostogolea pe masă lăsând urme de arsură. ” Lăsați, și așa ne gândeam să schimbăm mobila” , îl scuză Vezuvia,  ”poate vara asta că și așa ia Greg bonusul de vacanță dar nu mai plecăm nicăieri că ne-am tot plimbat…”

Cafeaua fierbe molcom. Colierul de perle strălucește ciudat la gâtul Vezuviei în timp ce ea ne toarnă cafeaua în cești. ”Eu nu beau că e seară… oricum am insomnii”. Doctorul Morgan îi recomandă un ceai. Apoi Vezuvia se așează la masă și își exprimă dorința de a juca și ea un tur de canastă cu noi. Desigur. Nu mă pot concentra, gândurile mele scormonesc în amintiri după colierul acela de perle… ”E rândul tău, Greg pui, ce faci? Stăm după tine.” Etalez, moment în care vărs cafeaua pe masă. Vezuvia vine repede cu o cârpă și șterge mica insulă lichidă și cafenie de pe masă.

Îndrăznesc: ” Auzi, dar de când porți tu colierul ăsta de perle?” Vezuvia se ridică brusc de la masă: ” Am uitat să vă fac sendvișuri…. proasta de mine!” și se îndreptă către frigider. O urmez, cu privirea la gâtul ei. Mă apropii de Vezuvia. Vreau să-i desfac colierul. Acum. Îl apuc cu mâinile, caut închizătoarea și…pac. Vezuvia se întoarce către mine cu o privire de căprioară rănită. ” Nu trebuia să faci asta….”

Apoi începu cutremurul.

M-am trezit brusc, transpirând abundent. Clar, nu trebuia să mă uit la ”Inception” înainte de culcare.

7 comentarii on “Visul”

  1. Georgiana spune:

    Doc, ești cam în urmă cu filmele. abia acum ai văzut Inception?

  2. vezuvia spune:

    Greg, botic dulce! Ti-am spus ca perlele alea de la bunica-ta nu ma avantajeaza la ten(idem si dohanul ala putuors!), asa ca nu ma mai visa aiurea, ca tot nu le port. Si mai lasa prostiile, faci si tu o cinste la Mall, ca ma roade un pic fomica? 😀

  3. vezuvia spune:

    Da’ ceva mai serios n-ai? 😀

  4. delia spune:

    cred că ar fi bine ca în seara asta să te uiţi la heidi. poate o să visezi mai frumos. păstoriţe rumene în obraji, prietenoase şi cu sînii mari gen.

  5. […] Câștigătoarea premiului (Geo) împreună cu jumătatea ei și cu mine. Acolo ne-am întâlnit cu Gregorie Casă, Psi și Dush, primul din București; celelalte, din Brașov. Cum Gregoar a mai apărut în poze la […]


Lasă un răspuns

